Genbrugsstationer forventer kø fra tirsdag morgen

Genbrugsstationerne forventer stort rykind fra morgenstunden i morgen, tirsdag 31. marts. De har haft lukket for private i mere end to uger, så AffaldVarme Aarhus venter, at mange kunder står på spring for at komme af med især have- og byggeaffald.

”Vi forventer travlhed fra morgenstunden og i de kommende uger helt til og med den anden side af påske. Kan man vente med at aflevere sit affald, er det flot samfundssind at vente med en tur på genbrugsstationen. Hvis ikke, håber vi, at vores kunder vil pakke tålmodighed og godt humør ind i bilen og op på traileren, når de alligevel pakker materialerne til genbrugsstationen."
direktør i AffaldVarme Aarhus Bjarne Munk Jensen.

Sorter affaldet hjemmefra

Den enkelte kunde kan hjælpe med at få trafikken på genbrugsstationerne til at glide ved forberede sig godt hjemmefra. Det vil sige sortere affaldet i typer og tage redskaber til for eksempel haveaffald med. En mulighed er også at tage affald med for en nabo, så der bliver en bil mindre i køen. Endelig kan det hjælpe at væbne sig med tålmodighed og en god ja-hat.

Foråret og især påsken er sædvanligvis de mest travle på året på genbrugsstationerne, og i år vil der blive ekstra kø på grund af risiko for smitte med corona-virus. For at mindske smittespredning vil der være begrænsning på, hvor mange biler der kan være på genbrugsstationerne ad gangen.

AffaldVarme Aarhus følger følgende forholdsregler for at mindske smitte med corona-virus:

• Adgangsbegrænsning
• Medbring egne redskaber. Genbrugsstationernes skovle og koste er fjernet for at mindske smitterisiko
• Kundetoiletter er aflåst
• Respekter skilte om afstand til personale og andre kunder
• Overhold håndhygiejne og medbring egne arbejdshandsker
• Betaling for kompost kan kun ske med mobile pay

Særlig service for erhverv

På genbrugsstationerne Lystrupvej 190, 8240 Risskov og Holmskovvej 66, 8340 Malling tillader de fysiske forhold, at der vil være en hurtig bane for erhverv.