Tidspunktet for at få SMS

1. Hvornår får jeg SMS om varmeafbrydelser?

Vi udsender SMS i tidsrummet kl. 6 - 22.

Planlagt varmeafbrydelse

  • Vi sender som hovedregel en SMS 3 dage før en planlagt aflukning af fjernvarmen.
  • Er vi nødt til forlænge aflukningen mere end 1 time, sender vi yderligere en SMS.
  • Aflyser vi en aflukning, sender vi en SMS om aflysningen.
  • Hvis en varmeafbrydelse omfatter meget få adresser, vælger vi af og til at omdele en skriftlig information i stedet.

Akut varmeafbrydelse

Vi sender SMS ved akutte udfald i produktionen eller større brud på ledningsnettet, hvor forstyrrelsen varer mere end 1 time.

NB. Vi sender ingen SMS ved akutte, kortvarige forstyrrelser eller korte periodiske afbrydelser under lækagesøgning.

2. Hvorfor fik jeg ikke en SMS om, at der blev lukket for varmen i går?

Årsagen kan være, at:

  • Nummeret til din mobiltelefon ikke er registreret med den adresse, hvor der var lukket for varmen.
  • Din mobiltelefon har taletidskort og er ikke automatisk blevet tilmeldt.
  • Din mobiltelefon bliver betalt af din arbejdsgiver og er registreret med din arbejdsgivers adresse.
  • Du har hemmeligt nummer og har sagt nej til, at mobilnummeret må opgives i oplysningstjenester som Krak og 118.
  • Aflukningen kun har betydning for meget få adresser, og her vælger vi at aflevere et aflukningskort i stedet for at sende en SMS.